På alle børnehold tager træningen  udgangspunkt i bl.a. DGIs Gymnastikpyramide. Dette sikrer basis læring og udvikling af børnenes færdigheder.

Holdbeskrivelser sæson 2022/2023

Familiegymnastik
For børn 2 - 3 år (med forældre).
Varighed: 45 minutter.

 
Vi skal først og fremmest have det rigtigt sjovt og lave en masse gymnastik, sanglege og bevægelsesaktiviteter for at styrke den motoriske udvikling.
Vi skal lege, synge, løbe, fjolle, danse, lege med/på redskaber og andre aktiviteter, hvor vi bruger kroppen.
Til Familiegymnastik er det både børn og forældre, der er aktive. Barnets alder behøver ikke helt at være 2 år, men der forventes at barnet kan gå selv.

Vi ser helst, at det kun er det tilmeldte barn samt 1-2 forældre, der deltager, da der er mange børn og forældre på holdet, og pladsen derfor kan være trang i salen.
 
Børnegymnastik
For børn 4 - 5 år (uden forældre).
Varighed: 1 time.


Til Børnegymnastik skal vi først og fremmest have det rigtig sjovt og lave en masse bevægelsesaktiviteter samt bruge en masse spændende redskaber. 

Målet er, at børnene i løbet af sæsonen bliver tilpas udfordret og udvikler sig i gymnastiske færdigheder, såsom forlæns og baglæns kolbøtter, vejrmøller, balance og enkle spring. Det handler om at styrke børnenes generelle grovmotoriske udvikling.

For at kunne deltage på dette hold skal børnene kunne deltage på egen hånd; forældrene må gerne opholde sig i omklædningsrummet, men IKKE i gymnastiksalen.
Spring-Spilopperne
0. - 3. klassetrin.
Varighed: 1 time.


På Spring-Spilopperne skal børnene først og fremmest lære at lave gymnastik, og derfor er der mange motoriske øvelser. Vi skal have det sjovt, og få sved på panden. Vi skal i løbet af sæsonen lære de grundlæggende øvelser til vejrmøller, flikflak, salto, at stå på hænder og lave rytmeserie.

Vi kommer til at bruge mange forskellige redskaber såsom rullemadrasser, plinte, air-track, små trampoliner og skumredskaber.
Vi forventer at gymnasterne i løbet af sæsonen vil lære at lave vejrmøller/rondat, stå på hænder (evt. med hjælp af en instruktør/hjælpeinstruktør) samt lave opspring og salto over saltoplinten.

DrengeTons/Spring
0. - 4. klassetrin.
Varighed: 1½ time.


På Drengespring-holdet - som KUN er for drenge - skal vi i løbet af sæsonen lave en hel masse "drenge-tons" samt lære de grundlæggende øvelser til vejrmøller, flikflak, salto og stå på hænder.
Og vi skal ha' det mega-sjovt i mens laugh


Vi vil bruge mange forskellige redskaber såsom rullemadrasser, plinte, air-track, trampoliner og skumredskaber.

For at deltage på Drengespring-holdet skal man kunne lave en kolbøtte og også gerne en vejrmølle - men det er ingen hndring ikke 
Vi forventer, at drengene i løbet af sæsonen lærer fx. at stå på hænder uden hjælp.
 
Fart på Motion
Varighed: 1 time
 
Alle kan være på dette hold.
Der er gode øvelser med styrke, stræk og balance og hvor niveauet kan sættes individuelt ift. evt. fysiske begrænsninger.
Du får uanset dit individuelle niveau, arbejdet alle muskler i kroppen igennem og du kommer til at svede. Det er så sundt!


Efter en god opvarmning arbejder vi med stræk, styrke og balance, - både med og uden bolde og elastikker.
Afslapnings- og vejrtrækningsøvelser vil også være en del af sæsonens træning.

Sjov & Seriøs træning for voksne motionister
Varighed: 50 min.

Sjov og Seriøs træning er for dig, som er glad for at bevæge dig til musik og få pulsen op.
Træningen vil indeholde opvarmning, styrketræning, udstrækning, øvelser med håndredskaber så som håndvægte, bolde med mere.

Træningen vil blive krydret med dans af forskellige arter.

MediYoga - hold for voksne

Varighed: 90 minutter

Mediyoga består af en række enkle øvelser, som langt de fleste kan udføre uanset fysisk tilstand. 
 
Yogaformen, der også kaldes medicinsk yoga, er forskningsbaseret og har vist sig at have en effektfuld virkning både fysisk og psykisk.
Det handler om at sanse og om at skabe ro og tilstedeværelse i krop og sind.
 
Alle kan deltage, også selvom du ikke kan komme ned på gulvet, da øvelserne også kan udføres siddende på en stol.

Bemærk der er træning på udvalgte datoer (8 gange) inden julepausen. 
Hvis holdet fortsætter oplyses dette inden jul.
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Hasseris Gymnastikforening | Aalborg | hasserisgymnastikforening@gmail.com | CVR: 25975111 | Bank: Spar Nord 9037-2095700260