På alle børnehold tager træningen  udgangspunkt i bl.a. DGIs Gymnastikpyramide. Dette sikrer basis læring og udvikling af børnenes færdigheder.

Holdbeskrivelser sæson 2021/2022

Familiegymnastik
For børn 2 - 3 år (med forældre). Varighed: 45 minutter.
 
Vi skal først og fremmest have det rigtigt sjovt og lave en masse gymnastik, sanglege og bevægelsesaktiviteter for at styrke den motoriske udvikling.
Vi skal lege, synge, løbe, fjolle, danse, lege med/på redskaber og andre aktiviteter, hvor vi bruger kroppen.
Til Familiegymnastik er det både børn og forældre, der er aktive. Barnets alder behøver ikke helt at være 2 år, men der forventes at barnet kan gå selv.

Vi ser helst, at det kun er det tilmeldte barn samt 1-2 forældre, der deltager, da der er mange børn og forældre på holdet, og pladsen derfor kan være trang i salen.
 
Børnegymnastik
For børn 4 - 5 år (uden forældre). Varighed 1 time.

Til Børnegymnastik skal vi først og fremmest have det rigtig sjovt og lave en masse bevægelsesaktiviteter samt bruge en masse spændende redskaber. 

Målet er, at børnene i løbet af sæsonen bliver tilpas udfordret og udvikler sig i gymnastiske færdigheder, såsom forlæns og baglæns kolbøtter, vejrmøller, balance og enkle spring. Det handler om at styrke børnenes generelle grovmotoriske udvikling.

For at kunne deltage på dette hold skal børnene kunne deltage på egen hånd; forældrene må gerne opholde sig i omklædningsrummet, men IKKE i gymnastiksalen.
Spring-Spilopperne 1
for begyndere  - 0. - 3. klassetrin. Varighed 1 time.

På spring-spilopperne1 skal børnene først og fremmest lære at lave gymnastik, og derfor er der mange motoriske øvelser. Vi skal have det sjovt, og få sved på panden. Vi skal i løbet af sæsonen lære de grundlæggende øvelser til vejrmøller, flikflak, salto, at stå på hænder og lave rytmeserie.

Vi kommer til at bruge mange forskellige redskaber såsom rullemadrasser, plinte, air-track, små trampoliner og skumredskaber.
Vi forventer at gymnasterne i løbet af sæsonen vil lære at lave vejrmøller/rondat, stå på hænder (evt. med hjælp af en instruktør/hjælpeinstruktør) samt lave opspring og salto over saltoplinten.
Spring-Spilopperne 2
for let-øvede - 0. - 3. klassetrin. Varighed 1 time.

På spring-spilopperne 2 skal børnene lære at hoppe, springe og lave gymnastik. mens vi har det sjovt og får sved på panden. Vi skal i løbet af sæsonen lære de grundlæggende øvelser til vejrmøller, flikflak, salto, at stå på hænder og lave rytmeserie.
Vi vil bruge mange forskellige redskaber såsom rullemadrasser, plinte, air-track, små trampoliner og skumredskaber.
For at kunne komme på Spring-Spilopperne-2 skal man kunne lave en kolbøtte, vejrmølle, lave opspring i trampolin samt salto over saltoplint.
Vi forventer at gymnasterne i løbet af sæsonen lære at lave forlæns og baglæns spring på springbanen såsom rondat flik, kraftspring, salto i trampolin og stå på hænder uden hjælp.

Drengespring/"Tons"
0. - 4. klassetrin. Varighed 1½ time.

På Drengespring-holdet - som KUN er for drenge - skal vi i løbet af sæsonen lave en hel masse "drenge-tons" samt lære de grundlæggende øvelser til vejrmøller, flikflak, salto og stå på hænder.
Vi vil bruge mange forskellige redskaber såsom rullemadrasser, plinte, air-track, trampoliner og skumredskaber.
For at deltage på Drengespring-holdet skal man kunne lave en kolbøtte, vejrmølle og lave opspring i trampolin samt springe over saltoplint.
Vi forventer at drengene i løbet af sæsonen lærer at lave forlæns og baglæns spring på springbanen såsom rondat flik, kraftspring, salto i trampolin og stå på hænder uden hjælp.
 
"Fart på Motion" samt "Gymnastik, Motion og Bevægelse"
Varighed: 1 time

Alle kan være med på disse hold for kvinder. Det er simple øvelser og bevægelse, stræk og balance.
Hop og løb laver vi ikke så meget af. Alligevel får du arbejdet alle muskler i kroppen igennem og du kommer til at svede.

Citat fra en af deltagerne: "jeg kan ikke undvære at komme til din gymnastik, jeg havde hovedpine da jeg kom, nu er den væk, og jeg har det godt i hele kroppen"!

Yoga for voksne
Varighed: 75 minutter

Yoga er for alle!

Yoga er et 3000 år gammelt træningssystem for krop, sind og ånd.
Yoga øger vores energi og modstandskraft og giver en oplevelse af indre ro og balance. Yoga hjælper os desuden med at blive bevidst om os selv og vores ressourcer, og kan føre til øget nærvær, forståelse og accept af os selv, og de mennesker vi omgiver os med.
Vi skal primært lave hatha yoga, men også elementer fra yin-yogaen vil blive implementeret.
Hatha yoga er den mest traditionelle og udbredte form for yoga.

Medbring selv yogamåtte.

Der er muligt - mod despositum på kr. 150,- at få udleveret 2 stk. yogablokke (kork) samt 1 stk. yoga-bælte. Depositum betales via linket på tilmeldingssiden her >>.
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Hasseris Gymnastikforening | Aalborg | hasserisgymnastikforening@gmail.com | CVR: 25975111 | Bank: Spar Nord 9037-2095700260